Pilarki spalinowe Shindaiwa - najwyższa japońska jakość!

Pilarki spalinowe Shindaiwa są zaprojektowane i zbudowane w taki sposób, aby dostarczyć najwyższe osiągnięcia i niezawodność gwarantując przy tym wysoką jakość, trwałość oraz komfort pracy i bezpieczeństwo. Swoje osiągnięcia Shindaiwa zawdzięcza wiodącej technologii silników dwusuwowych i dostarczeniu wyjątkowo wysokiej mocy uzyskanej przy niezwykle niskiej pojemności i wadze.

 

A - ułatwiony start dzięki technice „Sure Start” – powrotny system rozruchu.
B - dwa pierścienie na tłoku
C - obudowa pilarki ścisle dopasowana i precyzyjnie wykonana z wytrzymałych i lekkich materiałów; profesjonalna jakość oznacza lata uzytkowania.

MONTAŻ:
Przed uruchomieniem pilarki należy zamontować prowadnicę (1) oraz łańcuch tnący (2). Do tego celu należy użyć dołączonego klucza nasadowego. Odkręcamy nim nakrętki pokrywy sprzęgła. Po zdemontowaniu pokrywy i nałożeniu prowadnicy na śruby i kołek napinacza zakładamy łańcuch tnący na zębatkę prowadzącą. Upewniamy się, że ostrza łańcucha ustawione są we właściwym kierunku. Po skręceniu całości napięcie łańcucha w połowie prowadnicy powinno pozwolić na lekkie podniesienie łańcucha w granicach 3 - 3,5mm. Napięcie łańcucha tnącego jest właściwe, gdy łańcuch nie zwisa ze spodniej części prowadnicy i można go bez problemu przesuwać. Do regulacji naprężenia łańcucha służy specjalna śruba napinająca łańcuch.

URUCHOMIENIE:
Wysokiej klasy silniki dwusuwowe Shindaiwa są zaprojektowane do pracy na mieszance paliwowej benzyny bezołowiowej i oleju do silników dwusuwowych w stosunku 1:50. Do smarowania prowadnicy łańcucha należy stosować olej przeznaczony do smarowania prowadnic i łańcuchów. Smarowanie prowadnicy i łańcucha tnącego odbywa się za pomocą automatycznego aktywatora olejowego, który jest tak zaprojektowany, że podaje olej do smarowania prowadnicy w momencie, gdy bęben sprzęgła zaczyna się kręcić. Chwilowe zwiększenie przepływu oleju jest bardzo pożądane przy cięciu twardego drewna lub miękkiego drewna o dużych przekrojach. Zwiększony przepływ ustawia się przy wyłączonej pilarce. Po położeniu pilarki na bok (pokrywa sprzęgła powinna być skierowana ku górze) przy pomocy śrubokręta przekręcamy śrubę regulacji przepływu oleju (w prawo – zmniejszamy smarowanie, w lewo – zwiększamy smarowanie).
System zapłonowy jest załączany przez dwupozycyjny przełącznik „ON-OFF” (3). Pozycja „I” oznacza włączony, pozycja „O” oznacza wyłączony. Przełącznik umieszczony jest w pobliżu uchwytu tylnego. Pilarki są wyposażone w system blokujący dźwignię gazu zaprojektowany w celu zapobiegnięcia niepożądanej jej aktywacji. Ten system wymaga od operatora wcześniejszego wciśnięcia dźwigni blokującej (4) znajdującej się w górnej części uchwytu tylnego, co pozwoli dopiero operować dźwignią gazu (5). Zatem aby uruchomić silnik należy:
1. ustawić przełącznik zapłonu (3) w pozycję „I”;
2. wyciągnąć do końca dźwignię ssania;
3. wcisnąć dźwignię blokady (4);
4. wcisnąć dźwignię gazu (5);
5. przycisnąć i przytrzymać przycisk blokady zwalniając dźwignię gazu;
6. umieścić pilarkę przed sobą na stabilnym podłożu;
7. zabezpieczyć pilarkę stawiając prawą stopę wewnątrz tylnego uchwytu i chwycić lewą ręką za przedni uchwyt;
8. chwycić prawą ręką za uchwyt rozrusznika (6) i pociągnąć do momentu aż rozrusznik się zazębi;
9. uruchomić pilarkę trzymając za uchwyt rozrusznika i pociągając go szybko do góry;
10. kiedy silnik zacznie pracować, należy wcisnąć ssanie do położenia pierwotnego. Jeżeli silnik nie zaczął pracować należy ponownie pociągnąć za uchwyt rozrusznika. Gdy silnik zostanie uruchomiony należy natychmiast przycisnąć i zwolnić dźwignię gazu w celu zwolnienia blokady wysokich obrotów.
Gaźnik posiada możliwość regulacji biegu jałowego.
Pilarki są wyposażone w dwufunkcyjny hamulec (7) zaprojektowany do zatrzymania łańcucha tnącego w momencie pojawienia się odbicia.


Zobacz także: